Czy warto zainwestować w marketing z influencerami?

Social media tak powszechnie dostępne w dzisiejszych czasach to potęga. Obserwując rozwój sieci, dostęp do niej, śmiało można zaobserwować, że social media prą do przodu z zawrotną szybkością. Z dnia na dzień obserwuje się rosnącą liczbę użytkowników decydujących się na założenie konta na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Pintereście i w wielu innych miejscach. W jaki sposób social media mogą być powiązane ze skutecznie prowadzonym marketingiem?

Kim jest influencer?

Influencer to człowiek, który posiada dużą liczbę osób obserwujących jego konto. Nie mówimy tutaj raczej o ilości znajomych (bardzo często bywa tak, że celebryci mają prywatne konta oraz tak jak w przypadku Facebooka – fanpejdże), ale o ilości obserwatorów, osób klikających popularne “Lubię to”. Im jest ich więcej, tym z reguły dana osoba jest sławniejsza. Aktorzy, piosenkarze to również influencerzy. Jednak w obecnych czasach można śmiało wskazać palcem osoby, które są sławne tylko przez to, że ich konta zaistniały właśnie w social mediach. Influencerzy mają ogromny wpływ na to co kupujemy, jakie mamy opinie na temat danych produktów.

Top influencer a micro influencer

Zanim przejdziemy do powiązania marketingu z celebrytami, to musimy zdać sobie sprawę z jeszcze jednej rzeczy. Otóż wyróżnić można topowych influencerów, których liczba obserwujących jest w stanie przekroczyć jeden milion lub nawet więcej. Mikro Influencer może pochwalić się o wiele mniejszą liczbą osób obserwujących (sięgających na ogół kilka tysięcy). Która z tych osób będzie bardziej wiarygodna?

Pewnie wielu z nas myśli, że będzie to osoba na topie. Otóż są one w błędzie. Mikro Influencer przez mniejszą ilość obserwatorów jest w stanie nawiązać bliższą więź z nimi. Dzieje się tak chociażby poprzez częstsze odpisywanie na komentarze, budowanie trwalszych, solidniejszych relacji. Topowi influencerzy może nie, że nie chcą tego robić, ale liczba obserwujących, piszących jest za dużo, aby mogli chociażby z każdą osobą zamienić chociażby kilka słów.

Dobre opinie

Influencer marketing, czyli działania związane z topowymi lub mikro influencerami są jak najbardziej opłacalne. Wystarczy tylko, że wybierzemy konta powiązane z naszą działalnością, np. kosmetyki dla kobiet powierzymy do testowania znanej celebrytce. W następnej kolejności będziemy oczekiwać na wyrażenie pozytywnej opinii (nie tylko jednej, musi ich być przynajmniej kilka w odpowiednich odstępach czasu). Na samym końcu wystarczy obserwować, czy delikatne sugestie wypowiedziane przez influencera przyniosą skutek. A na pewno tak będzie.

Zalety influencer marketing

Jakie są zalety takiej działalności? Po pierwsze większa ilość osób dowie się o istnieniu naszych produktów oraz usług. Nie zapominajmy, że mówimy tutaj o tysiącach osób, które w dużej mierze kierują się rekomendacjami swoich ulubieńców. Zawsze trafiamy do wyznaczonej, potencjalnej grupy odbiorców. Zegarki męskie trafią na rękę przystojniaka, który niedawno wygrał konkurs piękności.

Takie konto obserwowane jest przez kobiety, które same chętnie kupiłby taki zegarek dla swojego męża, kochanka, ojca, brata. Kosmetyki do makijażu wręczymy kobiecie, która prowadzi blog modowy i udziela swoim odbiorcom porad odnośnie malowania. Takich przykładów może być mnóstwo, jednak zawsze będziemy pewni, że nasza reklama dociera do wyznaczonego grona odbiorców.

Reklama przekazywana w ten sposób nie będzie odbierana w sposób nachalny, ale jako delikatne wyrażenie swojej opinii, do czego każdy z nas ma prawo. Współpraca ze znanymi osobistościami zwiększa nasze możliwości reklamowe. Nie zapominajmy również o jednej bardzo ważnej rzeczy – najlepsza reklama to taka, która pochodzi od znanych, uwielbianych przez nas osobistości. Chcemy być tacy jak oni i przez to używamy takich samych produktów. np. perfum, ubrań, biżuterii. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy przy pomocy znanych influencerów jest naprawdę proste.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Zostaw odpowiedź