Współczesny użytkownik jest niezwykle zajęty i ceni swój czas. W codziennym pędzie wszelkie treści, które nie spotkają się z zainteresowaniem odbiorców zwykle są traktowane jako SPAM. Dlatego w e-commerce tak ważna jest automatyzacja pozwalająca ściśle personalizować content. Chcecie zautomatyzować Wasz sklep e-commerce, ale nie wiecie jak się za to zabrać? Mamy kilka wskazówek.
Zarabiaj automatycznie
Różnorodność automatyzacji najpełniej obrazuje współczesny mailing. Przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi z zakresu marketing automation mamy, bowiem możliwość dużej personalizacji wiadomości kierowanych do naszych odbiorców. Co konkretnie możemy zrobić? Otóż takie proste tricki, jak bezpośredni imienny zwrot otwierający wiadomość, czy mailing urodzinowy mogą znacznie zwiększyć współczynnik open rate. Warto również wykorzystać mailing automatyczny w celu ratowania porzuconych koszyków, czy po to, żeby reaktywować klientów, którzy od długiego czasu nie zrobili zakupów w naszym sklepie. Rozwiązania z zakresu automatyzacji to ważny element współczesnego mailingu, który może w znaczny sposób przyczynić do zwiększania naszych zysków.
Silniki rekomendacji
Klient podświadomie zna swoje potrzeby zakupowe, ale często brakuje mu bodźca, żeby je zrealizować. W odwecie przychodzą silniki rekomendacji, które najpierw zbierają dane o zachowaniu użytkowników, a następnie przewidują zachowanie klientów i na podstawie algorytmów proponują im produkty, które zostaną przez nich zakupione z najwyższym prawdopodobieństwem. To ogromna wygoda dla userów, a dla właścicieli sklepów e-commerce szansa na zwiększenie obrotu . Scenariuszy automatyzacji można wdrożyć wiele, dzięki czemu ofertę będzie można precyzyjnie skroić na miarę odbiorcy.
Zautomatyzowany znaczy dobry
Zautomatyzować można nie tylko marketing, ale również proces obsługi, czy proces zarządzania gospodarką magazynową. Systemy IVR, chatboty, czy outsorcing to rozwiązania, które w znacznym stopniu usprawnią codzienną pracę biznesu e-commerce. Jednocześnie ich efektywne wykorzystanie może znacznie zmniejszyć też koszty pracownicze. Na pewnym etapie rozwoju każdego sklepu online automatyzacja jest koniecznością, dlatego warto poddać dostępne formy usprawnienia działania naszego biznesu i wybrać te skrojone na miarę naszych potrzeb.
Wiele osób myśli, że automatyzacja marketingu, logistyki, czy obsługi klienta wiąże się z ogromnymi kosztami. Nie do końca jest to prawda, bowiem poniesione koszty dość szybko się zwracają zwiększając efektywność działalności naszego biznesu.