Czy marketing internetowy powinien być systematycznie realizowany?

Działania marketingowe prowadzone w sieci już od dłuższego czasu są bardzo ważnym elementem strategii promocyjnej danej firmy. Ponieważ skuteczna promocja nie może się bez nich obejść, zastanówmy się na ile ważna jest systematyczność działań w tym zakresie?

Marketing internetowy obejmuje szereg działań i narzędzi w nich wykorzystywanych. Mowa tu o: marketingu szeptanym, marketingu treści, influencer marketingu czy e-rzecznika. Nikogo nie trzeba  przekonywać, że raz rozpoczęte działania w promocji danej marki należy kontynuować. Należy to robić tak, aby nie ucierpiał na tym jej wizerunek. Czasem jednak dana firma przerywa dotychczasowe działania marketingowe. Dzieje się to zazwyczaj z dwóch powodów.

marketing

Pierwszym może być zniechęcenie dotychczasową strategią, gdy nie widzi się szybkich i konkretnych efektów. Drugim z nich jest sytuacja wręcz odwrotna. Efekty są tak rewelacyjne, a  sprzedaż wzrosła na tyle znacznie, że zarząd postanawia odpuścić sobie promocję częściowo lub całkiem, twierdząc, że i tak jest ona niepotrzebna.

W każdym z powyższych przypadków zostanie popełniony duży błąd.

  1. W pierwszym przypadku należałoby się wykazać większą cierpliwością, gdyż realizacja strategii promocyjnej w sieci to proces żmudny i długofalowy. Efekty mogą przyjść dopiero po pewnym czasie.
  2. W drugim, trzeba pamiętać, że po pewnym czasie działania marketingowe konkurencji będą stopniowo uszczuplać krąg naszych konsumentów. W końcu skurczy się on do rozmiarów najwierniejszych z wiernych.

Przykładów systematycznych działań, które powinny być prowadzone jest wiele. Zacznijmy od prowadzenia firmowej strony internetowej. Systematyczne aktualizowanie jej nowymi treściami nie tylko pomoże we właściwej komunikacji z klientami. Wpłynie ono także na lepsze pozycjonowanie strony w wyszukiwarce internetowej. Drugim przykładem może być prawidłowe prowadzenie profilu marki na Facebooku. Częste wpisy administratorów, wrzucanie ciekawych treści związanych z marką czy organizowanie konkursów z nagrodami pozwoli bardzo skutecznie nawiązać więź z wielką liczbą konsumentów.

Nagłe przerwanie tych lub innych działań będzie narażało markę na utratę wiarygodności, pokaże brak profesjonalizmu działu marketingowego a w dłuższej perspektywie wpłynie negatywnie na sprzedaż.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Zostaw odpowiedź