Czy można realizować marketing szeptany w wątkach sprzed kilku lat?

Marketing szeptany to kluczowa kwestia, zwłaszcza w podejmowaniu decyzji zakupowych. Konsumenci nie mają świadomości, że poruszając się w sieci, czyta poszczególne i odpowiednie dla niego treści, które ostatecznie pomagają mu w wyborze odpowiedniej usługi czy produktu. Sporo konsumentów nie zdaje sobie z tego sprawy, że za większość treści odpowiadają agencje interaktywne. Marketing szeptany jest znany, jednak nie każdy z konsumentów zdaje sobie sprawę, na jakiej podstawie działa ta forma marketingu.

Jak dobrze realizować marketing szeptany?

Dobrze zrealizowany buzz marketing potrafi naprawdę przynieść sporo korzyści, począwszy od wizerunkowych, jak i biznesowych. Źle wykonany marketing szeptany zostanie zauważony niemal od razu. Może być uznany za oszustwo konsumentów, spam czy nachalność, a w konsekwencji niestety nie przyniesie pożądanego efektu, takiego jakbyśmy chcieli. Nieumiejętnie prowadzony marketing szeptany, potrafi prowadzić do nieprzyjemnych konsekwencji prawnych. Większość usług marketingu szeptanego firmy uzywają, jako broń przeciwko konkurencji.

Jak więc powinno się realizować dobry buzz marketing? Przede wszystkim ważne jest, aby stosować kilka najważniejszych praktyk i wszystko powinno się odbyć z sukcesem.

Ważne kwestie

Przede wszystkim bardzo istotne jest to, aby nie pisać w wątkach spamerskich, najgorzej jak publikujemy swoją wypowiedź w wątku, gdzie nie ma ku temu sensownego uzasadnienia i ciągłości rozmów. W ten sposób możemy wpłynąć negatywnie na markę. Marketing szeptany również może być prowadzony w starszych watkach, ale musi to być robione umiejętnie. Przyjęło się, że lepiej „odświeżyć” watek niż założyć nowy, ponieważ nieumiejętnie założony watek może przynieść więcej szkód niż pożytku. Internauci nie lubią niepotrzebnego powielania tego samego tematu. Dlatego w tym momencie najlepiej odświeżyć stary wątek, zadać pytanie, czy dopisać neutralną wypowiedź. Lepiej jednak, aby nie odświeżać wątków sprzed kilku miesięcy sztucznie, spamowo i tylko przy pomocy emotikon. Co to znaczy? Nie znaczy to, że wątków nie należy odświeżać, ale istotne jest to, aby to zrobić w sposób naturalny i przemyślany.

Wszystko również zależy od forum, od jego regulaminu. Jeżeli forum nie lubi zakładania wątków nowych, to warto odświeżyć stare. Są fora, że jest odwrotnie, że lepiej założyć wątek niż odświeżyć stary. Po odświeżeniu wątku warto zapoznać się z zasadami, jakie panują na konkretnym forum. Jeżeli chodzi o linki, to zdecydowanie lepiej dodać link z frazą niż anchor. Dodatkowo osoba szeptająca musi brać czynny udział w najważniejszych dyskusjach, aby całe działania marketingu szeptanego miały sens.

Marketing szeptany wymaga on sporo czasu, zaangażowania, doświadczenia. Pozyskanie dobrego i pozytywnego ruchu na stronie zależy przede wszystkim od działań marketingu i dokładniejszych strategii. Dlatego tak ważna jest rola supervisora, po to, aby on mógł dokładniej zaplanować kampanię marketingu szeptanego.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Zostaw odpowiedź