Media to czwarta władza. Oddziaływanie mediów na społeczeństwo, na kreowanie przez nich wyobraźni jest ogromne. Ludzie widząc coś w telewizji podczas przeróżnych programów kształtują swoje opinie na dany temat. Nie ma się więc czemu dziwić, że nacisk na prowadzenie kampanii telewizyjnej jest tak duży. Jednak czy reklamę w telewizji powinniśmy wesprzeć działaniami w Sieci?
Kampania telewizyjna
Historia spotów reklamowych sięga odległych czasów. Dzisiejsze reklamy, a te podziwiane przez naszych dziadków w znaczny sposób się od siebie różnią. Jedno co łączy obie formy reklamy (te nowoczesne i te już można określić historyczne) to fakt, że mają one na celu informowanie potencjalnej grupy odbiorców o istnieniu danych produktów oraz usług. Naszym dziadkom wystarczyło to do tego, aby zakupić dany produkt w sklepie. Czy tak jest w obecnych czasach? Nie. Dzisiaj nie tylko wystarczy umiejętnie wykreowana reklama o fantastycznym scenariuszu. Spoty reklamowe muszą być wsparte umiejętnie prowadzonymi działaniami w Sieci.
Marketing internetowy
Ludzie w dużej mierze rezygnują ze studiowania popularnych dzienników na rzecz surfowania po Sieci. Kto nie istnieje w internecie, ten na pewno nie zaistnieje w branży. Marketing internetowy przybiera w obecnych czasach różne formy.
Aby móc cieszyć się dużymi zyskami należy zdecydować się na reklamę w Sieci, która może być umieszczona w różnych miejscach, np. w social mediach, przy pomocy freelancerów lub przy pomocy agencji reklamowych. Warto jednak mieć świadomość tego, jakie formy może mieć skuteczny marketing internetowy.
Artykuły sponsorowane
Takiego rodzaju artykuły, które jak sama nazwa wskazuje są sponsorowane przez daną firmę, mają sens tylko i wyłącznie jeżeli zdecydujemy się na ich umieszczenie w dobrze poczytnym serwisie lub w kilku o podobnej tematyce. Niech jednak nie będą to takie same artykuły – słowo w słowo – lecz zmienione. Zasada “kopiuj, wklej” w tym momencie może mieć zupełnie odwrotny kierunek i pomimo skutecznej kampanii w telewizji nie uda nam się zbudować pozytywnego wizerunku w Sieci. Dobrze napisane artykuły sponsorowane w lepszy sposób trafiają do potencjalnego grupy odbiorców. Pamiętajmy jednak, że inwestycja w nie odniesie skutek, jeżeli będzie to większa ilość artykułów napisanych w odpowiednim odstępie czasu.
Reklama w Youtube
Niektórzy odbiorcy bardzo tego nie lubią, kiedy podczas oglądania filmu na tym serwisie, przekaz zostaje przerwany przez daną reklamę. Pomimo tego reklamowy przekaz i tak trafi do potencjalnej grupy odbiorców budując ich świadomość o istnieniu naszej firmy. Jeżeli ktokolwiek posiada spoty reklamowe, to koniecznie powinien pomyśleć o ich umieszczeniu w Sieci. W szczególności osoby zajmujące się produkowaniem rzeczy dedykowanych dla młodszych odbiorców, jak chociażby odjazdowe deskorolki lub nowoczesne konsole do gry. Nie można zapominać, że odbiorcami Youtube w dużej mierze są osoby młode, aczkolwiek osób starszych w tym przypadku nie można dyskryminować.
Fanpage do obserwowania
Posłużmy się przykładem Facebooka, gdzie ilość kont można w obecnych czasach mierzyć w milionach. Dawniej tylko osoby młode, obecnie już nawet seniorzy decydują się na założenie tam kont. Posiadanie fanpage w takich social mediach sprawi, że większa ilość osób dowie się o naszych usługach. Na bieżąco można informować swoich obserwatorów o prowadzonych działaniach.
Można również pokusić się o przeprowadzenie konkursów z atrakcyjnymi nagrodami (konkursy uwielbiane są przez wszystkich!). Na takiej stronie można również przeczytać rekomendacje innych użytkowników odnośnie naszych produktów i usług. Jest to bardzo skuteczna narzędzie do budowania trwałej relacji w Sieci.
Reklama telewizyjna poinformuje nas o tym, że dany produkt/usługa istnieje na rynku. Należy jednak pokusić się o odpowiednie uzupełnienie jej w Sieci, dzięki czemu w jeszcze lepszy sposób wpłyniemy na zbudowanie nowocześniejszego, pozytywniejszego wizerunku swojej firmy wśród grupy potencjalnych odbiorców.