Zastanawiasz się nad tym, jak pozycjonować stronę internetową, jak pozycjonować fanpage albo jak pozycjonować bloga? To znak, że zależy nam na dobrej ”widoczności” w sieci. Dla wyszukiwarek nie wszystko bowiem jest widoczne przysłowiowym ”gołym okiem”. Zatem jak pozycjonować skutecznie?
Czy pozycjonowanie jest niezbędne?
Nie ma chyba w Polsce osoby, która nie znałaby wyszukiwarki Google. Miliony użytkowników Internetu korzysta z niej wiele razy w ciągu całego dnia. Na pewno jednak zdążyliście zauważyć, że po wpisaniu pewnych fraz – jedne strony są na podium wyżej niż inne. Dlaczego tak się dzieje? Otóż wiedząc, jak pozycjonować strony w sieci, możemy sprawić, że także nasza witryna pojawi się prędzej, czy później na podium. Wydaje się więc, że każdy, kto zakłada swoją stronę w sieci, chce, aby dotarli do niej inni użytkownicy sieci. Jeśli więc nie chcemy, aby naszymi odbiorcami była wyłącznie rodzina i znajomi, zastanówmy się, jak pozycjonować skutecznie…
Od czego zacząć?
Zanim dowiemy się, jak pozycjonować, aby przyniosło to pożądane efekty – musimy od czegoś zacząć. Tak jak nie da się wejść na szczyt góry bez wysiłku, tak też poprawa widoczności naszej witryny w wyszukiwarce internetowej, będzie możliwa z czasem. Jeśli jednak poważnie zastanawiamy się nad tym, jak pozycjonować w sieci, powinniśmy już na samym początku określić, jaki będzie zasięg naszego działania. Chodzi tu nie tylko o to, czy chcemy działać bardziej lokalnie, czy raczej interesuje nas także dotarcie do zagranicznych odbiorców. Zasięg działania to także określenie docelowej grupy z podziałem na płeć, wiek czy miejsce zamieszkania.
Jak pozycjonować skutecznie?
Skuteczne pozycjonowanie powinno opierać się na kilku podstawowych elementach, do których bez wątpienia należą:
- odpowiedni dobór słów kluczowych. Te z pozoru nieistotne frazy mogą sprawić, że użytkownik, trafi właśnie na naszą stronę. Słowa kluczowe powinny znajdować się w głównych nagłówkach, treściach na stronie, a także w ważniejszych opisach,
- zachęcający tytuł, który działa jak dobra okładka książki,
- meta description, czyli opis naszej strony widoczny dla wyszukiwarki,
- zawarcie najistotniejszych fraz w nagłówkach,
- adres strony internetowej, który jest zarówno przyjazny dla wyszukiwarki, jak i łatwy do zapamiętania przez użytkowników,
- odpowiednie podpisanie zdjęć i grafik znajdujących się na naszej stronie,
- unikalność treści – im bardziej oryginalny tekst, tym większa szansa na to, że w wyszukiwarce na pierwszej pozycji pojawi się właśnie nasza witryna,
- stosowanie wewnętrznych linków.
Skuteczne pozycjonowanie może być także jedną z form reklamy. Nie musimy bowiem wydawać dodatkowych środków na kampanie marketingowe, drukowanie ulotek, tworzenie grafik itd. Odpowiednio zoptymalizowana strona sama przyciągnie do nas potencjalnych klientów.