Jak wykorzystać personal branding do rozwoju marki…nie tylko osobistej

Według raportu Nielsen 90 proc. klientów wierzy rekomendacjom osobistym, podczas gdy tylko 33 proc. ufa reklamom. To dlatego pracownicy dużych firm jak Google tak chętnie wypowiadają się w social-mediach i występują na konferencjach. Ich przykład i osobista historia działa na klientów lepiej niż tradycyjny przekaz reklamowy.

Personal branding – Pokaż twarz stojącą za marką

Większość z nas woli nie pokazywać się w internecie. Wydaje się to niepotrzebne – w końcu produkty i usługi powinny mówić za siebie, a używanie do tego zdjęć na Instagramie wydaje się niepoważne. Jednak obecnie to właśnie marki, za którymi stoją rozpoznawalni szefowie i managerzy odnoszą największe sukcesy.

Twoja marka to to, co mówią o Tobie ludzie, gdy nie ma cię w pobliżu.” – powiedział Jeff Bezos z Amazona, który sam jest „twarzą” swojej firmy.

Jaka jest Twoja marka własna?

Istnieją liczne ćwiczenia, które pozwalają odkryć potencjał personal brandingu marki. O pomoc można poprosić też specjalistów od wizerunku z agencji marketingowej. Zastanów się, z czego chcesz być znany. Jaka jest Twoja życiowa misja? Co jest dla Ciebie najważniejsze? Drugi etap to pytanie o opinię innych. Nie ma sensu budować marki własnej w opozycji do tego, co już i tak przez lata zbudowałeś. Możesz:

  • anonimowo zacząć wątek na temat Twojej firmy w internecie i wczytać się w odpowiedzi.
  • Zapytać o szczerą opinię klientów i pracowników. Zadawaj konkretne pytania: z czym ci się kojarzę? Za co najbardziej cenisz moją firmę?
  • Zlecić badanie focusowe w agencji.

Przewodnikiem może być też książka z ćwiczeniami na temat personal brandingu lub sesja z coachem.

Wykorzystaj personal branding do zwiększenia przychodów

Jeśli już wiesz, jaki jest Twój X Factor, użyj go do przyciągania klientów. Za przykład działań, które możesz podjąć, weź poniższą listę. To tylko wyjściowe pomysły – Twój może być zupełnie inny!

  • Historie typu „od zera do bohatera” poruszają. Nie bez powodu o swojej wyboistej drodze opowiadają restauratorzy czy biznesmeni. Sięgamy po ich biografie i wywiady ,nie wiedząc, że to część ich firmowego marketingu.
  • Każdy z nas obserwuje w social-mediach eksperta w jakiejś dziedzinie. Zawsze zaskakuje trafną diagnozą, ciekawym wykresem lub danymi. Wszystko to jest profesjonalne, a jednocześnie przystępne. Ty też możesz być tą osobą. Zależy to tylko od tego, jak będziesz wykorzystywał social-media.
  • Elon Musk zbudował popularność dzięki dużej aktywności w mediach społecznościowych. Miliony osób poznały w ten sposób człowieka stojącego za samochodami Tesla. Dziś marka i jej założyciel są ze sobą powszechnie kojarzeni, a zainteresowanie jednym napędza popularność drugiego. Okazuje się, że mimo małych wydatków na reklamę, Tesla to najczęściej wymieniany producent aut w social-mediach.
  • Imperium trenerek fitnessu w dużej mierze opiera się dziś na ich przykładzie osobistym. Na tej samej zasadzie klientów przyciągają budowlańcy, którzy dzielą się poradami na Youtubie i zadbane kosmetyczki. Podziel się własnym doświadczeniem i pokaż na swoim przykładzie, co robi najlepiej Twoja firma.

Masz inne dobre przykłady trafionych pomysłów na markę osobistą? Daj nam znać!

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Zostaw odpowiedź