Notariusz to również przedsiębiorca, który żeby prowadzić efektywny i przynoszący korzyści biznes, musi dbać o kontakt z klientem. Jednak, jako osoba zaufania publicznego jest w dużej mierze ograniczona etyką zawodową, która zakazuje pewnych działań reklamowych. Nie znaczy to, że notariusze prowadzący własne biznesy mają bezczynnie czekać aż klienci sami ich odnajdą. Są, bowiem formy promocji dla nich dostępne. Przygotowaliśmy krótkie przewodnik po marketingu dla notariuszy.
Zaprezentuj się z jak najlepszej strony
Notariusz może posiadać własną stronę www, a to już dobry punkt wyjścia. Może stanowić ona nie tylko formę wirtualnej wizytówki z danymi kontaktowymi, ale platformę komunikacji z potencjalnymi klientami. Przydatne w tej roli okażą się zakładki z poradami oraz wtyczka z szybkim komunikatorem na stronie. Dzięki temu przez cały czas pozostaniecie z użytkownikami odwiedzającymi Waszą stronę w kontakcie. Musicie pamiętać, że Wasza strona powinna mieć charakter informacyjny, dlatego mogą znaleźć się na niej merytorycznie wartościowe porady, ale musicie zrezygnować z typowych reklam zachęcających do skorzystania z Waszych usług.
Bądź w czołówce
Pamiętajmy, że nasza strona internetowa, żeby była odwiedzana przez użytkowników, musi być widoczna w wyszukiwarce. Nie możemy, więc pominąć działań pozycjonujących, które pozwolą znaleźć potencjalnym klientom Waszą witrynę. Warto założyć też wizytówkę google, która zwiększa wiarygodność i widoczność naszej kancelarii notarialnej. Nie bez znaczenia będą tutaj też działania z zakresu content marketingu i procesy optymalizacyjne.
Social media – czyli legalny marketing dla notariusza
Dozwolone w tej branży jest również korzystanie z social mediów. Jednak notariusze muszą to robić w taki sposób, że oddzielić prowadzenie czynności zawodowych od jakichkolwiek innych form aktywności – społecznych, czy prywatnych. Media społecznościowe mogą, więc okazać się świetnym sposobem do budowania zasięgów bloga, czy publikacji krótkich informacji dotyczących zawiłości notarialnych.