Komunikacja pomiędzy firmami a potencjalną grupą odbiorców musi być utrzymana na odpowiednim poziomie, jeżeli chcemy cieszyć się dużymi zyskami. Warto zastanowić się nad tym jakie są najskuteczniejsze narzędzia marketingowe i jak dobrze je wykorzystywać, aby móc cieszyć się dobrym wizerunkiem firmy.
Strona WWW
Do najpopularniejszych narzędzi komunikacji z podmiotami zdecydowanie należy strona internetowa. Przy czym nie może być to obecnie tylko zwykła strona, która w wyszukiwaniu zaginie wśród setek podobnych innych stron. Musi być to umiejętnie zbudowana strona biorąca pod uwagę pozycjonowanie.
Optymalizacja strony, czyli budowanie unikalnych treści, poprawna budowa strony. Nie można zapominać również o tym, że musi nastąpić zgodność kodu z zaleceniami Google’a. Nie oszukujmy się – nikt sam nie jest w stanie w odpowiedni sposób się tym zająć. Należy w tym celu wynająć odpowiednich specjalistów, którzy za nas wykonują takie prace. Na efekty takiego działania należy czekać jednak dłuższy czas.
Buzz marketing, czyli marketing szeptany
Nad marketingiem szeptanym każdy właściciel firmy może popracować sam (przez co znacznie wpłynie na obniżenie kosztów) lub też może wynająć znowu do tego odpowiednich specjalistów. Przy czym nie zapominajmy, że dodawanie wpisów na różnych forach, serwisach społecznościowych musi mieć naturalny wydźwięk.
Dzięki temu będziemy mieli szansę, że większa ilość osób uwierzy w nasze rekomendacje, komentarze. W tym wypadku bardziej sprawdza się współpraca ze specjalistami, którzy na bieżąco będą monitorować nawiązane dyskusje, wpisy. Trzeba powiedzieć, że skuteczność wykorzystania marketingu szeptanego jest bardzo szybka, o ile zostanie umiejętnie wykorzystana. Jeżeli wszystkie wpisy będą naturalnie, niezbyt nachalne, to inni ludzie uwierzą w nie i chętnie zakupią polecane produkty oraz usługi. Pozycjonowanie i optymalizacja strony nie dają tak szybkiego efektu jaki daje marketing szeptany.
Ulotki i reklama prasowa
Jest to chyba jedno z najbardziej znanych narzędzi marketingowych. Służą one przede wszystkim do budowania świadomości klienta o tym, że istnieje dana marka. To doskonałe narzędzie do tego, aby poinformować konsumentów o tym jakie korzyści mogą wynikać z użytkowania ich produktów. Nie można jednak powiedzieć, że są to narzędzia do nakłaniania klientów do zakupu danych produktów.
Dzisiaj ludzie uważają, że reklamy pod wszelką postacią są mocno przereklamowane. Działanie ulotek, reklam prasowych nie jest na pewno tak szybkie, jak działanie buzz marketingu. Wiemy, że dana marka istnieje, ale dopóki nie usłyszymy rekomendacji (pozytywnej lub negatywnej) nie będziemy chcieli zakupić danych produktów.
Gazetki firmowe – reklamowe
Do innych narzędzi marketingowych można zaliczyć gazetki firmowe lub reklamowe. Firmowe foldery reklamowe to te, które reklamują jeden podmiot gospodarczy. Reklamowe foldery odnoszą się na ogół do sklepów, gdzie można spotkać produkty różnych marek.
Dane podmioty gospodarcze informują konsumentów o tym, co można u nich nabyć, jakie mają dane produkty właściwości oraz najważniejsze – w jakiej cenie można je nabyć. Nie oznacza to jednak faktu, że od razu pobiegniemy tam na zakupy. Bowiem w nasze ręce może równie dobrze trafić inna gazetka z bardziej konkurencyjnymi cenami za produkty takie same lub o podobnych właściwościach. W przypadku takich gazetek firmowych/reklamowych znowu mamy do czynienia z budowaniem świadomości. Jednak ich działanie jest odsunięte w czasie i dopiero za jakiś czas może przynieść nam korzyści.
Korzystanie z marketingu szeptanego jest wymuszone szybkim działaniem. Żadne inne narzędzia marketingowe nie dają tak szybkich efektów jak buzz marketing. Ich działanie może być widoczne dopiero za jakiś czas.