Tak jak w przypadku większości innych branży, tak i w działalności artystycznej bez odpowiedniej promocji nie jest łatwo osiągnąć sukces i wygenerować zyski. A muzyka, jak każda inna profesja musi na siebie zarabiać. Odniesienie sukcesu jest dodatkowo utrudnione, jeśli nie dysponuje się wieloma środkami i pomocą doświadczonych specjalistów. Jak więc prowadzić skuteczną promocję artystów muzycznych w social mediach? Koniecznie przeczytaj!
Reklama muzyki w Internecie
Powiedzenie, że jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz jest nader aktualne. To jeden z najtańszych, a zarazem najskuteczniejszych kanałów promocji muzyki — i nie tylko. Posiadanie własnej strony internetowej oraz profilów w mediach społecznościowych to absolutna konieczność. I to zarówno dla twórców muzyki popularnej, jak i artystów niszowych. Umożliwiają one bezpośredni kontakt z fanami, którzy pragną mieć praktycznie nieograniczony dostęp do informacji o artystach, ich poczynaniach i przebiegu kariery artystycznej.
Aktywność w social mediach
Samo stworzenie konta na serwisach takich jak Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Pinterest, Tumblr, Tik-Tok, czy Snapchat nie wystarczy. Niezbędne jest poświęcenie czasu i nauczenie się obsługi każdego z tych portali, aby móc w pełni wykorzystać ich możliwości. Najlepszym sposobem na aktywność i przyciągnięcie jak największej ilości fanów jest publikowanie ciekawych, przydatnych treści oraz wchodzenie w interakcję z obserwatorami. Ciekawym rozwiązaniem jest Facebook live. Pozwala na transmitowanie na przykład koncertów lub prób z dowolnego miejsca na świecie co przekłada się na przyciągnięcie dużej ilości nowych osób. Wykorzystywanie grafik również przekłada się na kliknięcia. Badania jasno pokazują, że opublikowanie posta wraz z interesującym zdjęciem znacznie zwiększa zaangażowanie odbiorców.
O czym pamiętać, by odnieść sukces?
Nawet najlepsze treści i strategia nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, jeśli artysta nie będzie mieć sprecyzowanego pomysłu na siebie oraz celów, które chce osiągnąć. Częstym i największym błędem wielu muzyków jest brak wizji i świadomości tego, co śpiewają. Skupiają się na wykonaniu utworu i nic więcej. Co gorsza, bardzo duża liczba z nich nie wierzy w jakość swoich produktów i sztuki, którą tworzą. A skoro oni sami nie wierzą, to jak mają w to uwierzyć inni?