Portal LinkedIn słynie z tego, że zakładane są tam profile, przez osoby, którym zależy na rozwoju kariery i poszerzaniu swoich kontaktów zawodowo – biznesowych. Wiele przedsiębiorstw nie zdaje sobie sprawy, że reklama firmy na LinkedIn, to bardzo dobry sposób na promocję przedsiębiorstwa w Internecie. Zdecydowana większość firm decyduje się na prowadzenie działań promocyjnych na innych portalach społecznościowych takich jak Instagram czy Facebook. Niektóre organizacje, które posiadają profil na LinkedIn, nie zdają sobie sprawy, że mogą zacząć prowadzić tam swoje działania reklamowe. W takim razie czy reklama firmy na LinkedIn jest opłacalna?
Reklama firmy na LinkedIn – w jaki sposób zacząć ją prowadzić?
Jeżeli chodzi o działania związane z reklamowaniem się na LinkedIn, to bardzo ważne jest, by na samym początku określić cel jaki ma być realizowany w ramach działań prowadzonych na tym portalu. Cel powinien być zgodny z potrzebami firmy. Są trzy podstawowe cele, na które najczęściej, decydują się przedsiębiorstwa prowadzące reklamę firmy na LinkedIn. Pierwszym z nich jest docieranie do szerokiego grona odbiorców. Warto tutaj zwrócić uwagę na to komu będą wyświetlały się reklamy, im więcej to będzie osób, tym większa szansa, że przekaz dotrze do szerszego grona odbiorców. Drugą korzyścią jaką chcą osiągnąć firmy jest zwiększenie zainteresowania marką oraz jej ofertą przez potencjalnych klientów. Opłaca się również zwrócić uwagę na to czy klienci angażują się w podejmowane przez przedsiębiorstwo działania reklamowe. Reklama firmy na LinkedIn, to bardzo dobry sposób na osiąganie wszystkich tych celów, należy jednak pamiętać, że prowadzone działania muszą być wykonywane w sposób dokładny i rzetelny.
Reklama firmy na LinkedIn – w jaki sposób wybierać odbiorców?
LinkedIn daje przedsiębiorstwom możliwość wyboru swoich odbiorców na podstawie kilku kryteriów. W odpowiedni sposób można dopasować do swojego przekazu odbiorców, którzy mogą być tym przekazem zainteresowani. Jak wiadomo LinkedIn to portal, który zrzesza osoby z różnych branż, specjalistów i osoby zajmujące różne stanowiska w przedsiębiorstwach. Dlatego też firmy mogą docierać do osób w oparciu o daną branżę, wykształcenie, a nawet jej doświadczenie zawodowe. Jak jeszcze przedsiębiorstwa mogą targetować?
- zainteresowanie odbiorców – warto również wziąć je pod uwagę, firmy mogą docierać do osób zainteresowanych daną tematyką, która na przykład będzie zbliżona do tematyki działalności prowadzonej przez firmę. Warto więc zwrócić uwagę na zainteresowania swoich odbiorców i docierać do takich osób, które mogą być zainteresowane działalnością firmy.
- dane demograficzne – to również bardzo ważny element, który należy wziąć pod uwagę kierując reklamy do swoich odbiorców. Można kierować się tutaj płcią, wiekiem czy miejscem zamieszkania.
- doświadczenie zawodowe – reklama firmy na LinkedIn może być kierowana do grupy osób, którą można też zawęzić w oparciu o doświadczenie zawodowe. W zasadzie działanie to jest to możliwe tylko na LinkedIn, warto również zwrócić uwagę na to, że na portalu tym użytkownicy najczęściej podają prawdziwe informacje na ten temat.
- wykształcenie – to kolejny element, który warto wziąć pod uwagę, ponieważ dzięki niemu można docierać do osób, które posiadają odpowiedni stopień wykształcenia.
Reklama firmy na LinkedIn to bardzo dobre rozwiązanie i właśnie dlatego coraz więcej organizacji wprowadza reklamę na tym portalu do swojego biznesu.
Narzędzia reklamowe w social mediach
Jeżeli chodzi o narzędzia reklamowe w mediach społecznościowych, to jest ich bardzo dużo. Wykorzystywane są one po to, by działania związane z reklamowaniem stawały się dużo łatwiejsze. Jednym z najpopularniejszych narzędzi jest Sotrender, który pozwala analizować i porównywać różne profile społecznościowe. Za pośrednictwem tego narzędzia można szukać błędów, takich jak na przykład złe wymiary zdjęć, a także sprawdzać można dni oraz godziny, w których jest największa aktywność obserwatorów. Innym narzędziem będzie Typeform, dzięki któremu przedsiębiorstwo może pozyskać dużo informacji na temat swoich potencjalnych klientów, to narzędzie umożliwia przeprowadzenie ankiety, która będzie atrakcyjna wizualnie, ale będzie ona też spełniała swoją rolę. Jeszcze jednym narzędziem wartym uwagi, będzie Zapier, który pozwala łączyć kilka narzędzi ze sobą. Dzięki temu praca nad kampaniami reklamowymi staje się dużo łatwiejsza.