Każda firma, która działa w sieci powinna posiadać swoją stronę internetową. Dzięki niej może ona przekazywać swoim odbiorcom wszystkie ważne informacje na temat działań, jakie obecnie podejmuje firma. Przez wprowadzenie przepisów o ochronie danych osobowych strona internetowa powinna zostać odpowiednio zaktualizowana pod tym względem. Strona internetowa a RODO, to właśnie przestrzeganie wszystkich zasad. Strona internetowa przedsiębiorstwa to bardzo ważny element działań promocyjnych, warto więc zadbać o jej odpowiednie funkcjonowanie. Czym więc jest strona internetowa? Strona internetowa a RODO – czego to dotyczy?
Co to jest strona internetowa przedsiębiorstwa?
Strona internetowa przedsiębiorstwa to nic innego jak jego wizytówka w sieci. Dzięki odpowiedniemu prowadzeniu jej można uzyskać wiele korzyści. Jedną z nich jest możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców co sprawia, że większa ilość potencjalnych klientów może dowiedzieć się o jej istnieniu.
Co więcej dzięki stronie internetowej klient może szybko pozyskać ważne informacje o firmie takie jak na przykład jej pełna nazwa, adres, numer kontaktowy i email, godziny otwarcia, ale można tam również zamieścić te bardziej szczegółowe, jak na przykład realizowane bądź zrealizowane cele, misję i wizję i wszystko to co firma chciałaby zakomunikować swoim klientom. Na samym początku trzeba jednak ustalić jaki będzie cel jej funkcjonowania i co firma chce osiągnąć poprzez funkcjonowanie strony internetowej?
Strona internetowa a RODO
Strona internetowa a RODO, poprzez to, że zostały wprowadzone pewne zasady dotyczące ochrony danych osobowych, strona internetowa powinna je uwzględniać. Osoba, która odwiedza stronę powinna wiedzieć w jakim celu oraz jak przetwarzane są jej dane osobowe. Oznacza to, że na stronie powinno znaleźć się oświadczenie o ochronie prywatności, a na jej każdej podstronie powinny znaleźć się bezpośrednie linki do oświadczenia o ochronie prywatności.
Co więcej, administrator strony powinien umieszczać na stronie stosowną klauzulę informacyjną w takich miejscach w witrynie, w których pozyskiwane są dane osobowe użytkownika. Należy pamiętać też o tym, że zgodnie z art. 7 ust.3 RODO osoba, której dane osobowe będą przetwarzane po udzieleniu przez nią zgody, musi zostać poinformowana też o możliwości wycofania swojej zgody, przed jej wyrażeniem.
Kolejnym elementem jest język, który też powinien zostać dopasowany do języka osoby, do której kierowany jest komunikat. Jak widać Strona internetowa a RODO, to dużo formalności, które muszą zostać wykonane, by mogła ona funkcjonować zgodnie z prawem.
Czy marketing internetowy powinien być systematycznie realizowany?
Prowadzenie działań promocyjnych w sieci jest to bardzo duży element promocji danej marki. jak wiadomo to właśnie Internet mocno usprawnił komunikację z klientem, budowanie z nim relacji, a czasem nawet i tworzenie więzi. Marketing internetowy daje firmom wiele możliwości i narzędzi jakimi można się posługiwać, a mowa tutaj o marketingu szeptanym, influencer marketingu czy content marketingu. Dzięki nim możliwe jest szybkie dotarcie do klienta i poprawnie wizerunku w sieci.
Marketing internetowy daje wiele korzyści firmom, jednak musi być on odpowiednio dobrze prowadzony. Chodzi głównie o systematyczność, która jest kluczem do sukcesu. To właśnie od niej głównie zależy powodzenie danej kampanii marketingowej.
Bez systematyczności i regularności przedsiębiorstwo nie osiągnie żadnych zauważalnych efektów, dlatego właśnie tak ważne jest odpowiednie podejście. Zwykle regularność ta jest zaburzana przez to, że firma uważa, iż jej działania przyniosły tak duże efekty, że więcej firma ich już nie potrzebuje lub odwrotna sytuacja, działania te nie przynoszą efektów i organizacja postanawia z nich zrezygnować. Jedna i druga postawa nie jest dobra, ponieważ tylko systematyczne realizowanie zamierzonych czynności może przynosić pewne efekty.
Prowadzenie strony internetowej to dla firmy wiele korzyści, musi ona jednak być często aktualizowana i dopasowywana do obowiązującego prawa. Strona internetowa a RODO tutaj właśnie można zobaczyć jak bardzo ważne są to działania. Co więcej dzięki stronie internetowej przedsiębiorstwo wydaje się być bardziej wiarygodne i profesjonalne, co oczywiście bardzo dobrze wpływa na jej wizerunek w sieci.