Twoi klienci są na Facebooku, czyli Facebook Ads bez tajemnic

Facebook dawno przestał być wyłącznie kojarzony z rozrywką. Dzisiaj stał się platformą łączącą strefę biznesu z miejscem, gdzie ludzie korzystający z wirtualnej przestrzeni zaglądają dla relaksu. Być może, właśnie dlatego  Facebook Ads stały się potęgą w świecie marketingu B2C. Jak reklamować się na Facebooku skutecznie i od czego w ogóle zacząć planowanie kampanii? Mamy dla Was kilka wskazówek.

Cel na sukces

Kampanię na Facebooku warto rozpocząć od określenia po co właściwie to robimy. Jaki cel swoimi działaniami chcemy osiągnąć. Tego typu akcje będą pewnym obciążaniem dla naszego marketingowego budżetu, powinniśmy więc jasno określić cele, które chcemy osiągnąć. Dzięki temu łatwiej i precyzyjniej będziemy w stanie określić efektywność prowadzonych działań.

Do kogo mówimy?

Kto mówi? Do kogo mówi? Te kluczowe pytania ciągnął się za nami od czasów podstawówki i zajęć z analizy utworów poetyckich. I będą też bardzo przydatne w procesie planowania kampanii reklamowej na Facebooku. Dlatego przez uruchomieniem reklam i ich sprofilowaniem, powinniśmy ściśle określić do kogo z naszym komunikatem chcemy dotrzeć. Precyzyjnie określona grupa docelowa to kluczowy element skutecznej kampanii.

Ile jest warta Twoja kampania?

No tak, pomówmy teraz o pieniądzach, które są niezwykle istotne na etapie planowania działań. Wiadomo, że im większym budżetem dysponujemy tym z większym rozmachem możemy działać i bardziej uogólniać grupę docelową. W przypadku niewielkich kwot przeznaczonych na reklamę na Facebooku, powinniśmy skupić się na możliwie najdokładniejszym targetowaniu odbiorców.

Treść, która zainteresuje

Kampania na Facebooku jest jak połączony organizm. Komponując treść powinniśmy ponownie odnieść się do grupy docelowej. Pomoże nam to stworzyć taki content, który zainteresuje naszych potencjalnych klientów. Warto również zwrócić uwagę na aspekt wizualny. Powinien zgadzać się on z księgą identyfikacji brandowej naszej marki ,a jednocześni być miły dla oka. I tutaj przechodzimy do kolejnego punktu, bowiem sposób przygotowania samej grafiki będzie uzależniony od formatu, na który się zdecydujemy.

Format i miejsce akcji reklamowej

Planując kampanię na Facebooku powinniśmy zacząć od wyboru formatów, z których będziemy chcieli skorzystać. Do wyboru mamy klasyczny obraz, materiał video, kanwę, prezentację ofertowa lub emisję slajdów. Kiedy już wybierzemy sposób prezentacji warto przejść do kolejnego kroku, czyli określić, gdzie nasza reklama będzie wyświetlana.

Facebook Ads, czy warto inwestować w social media?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, jednak kolejni reklamodawcy sięgający po to narzędzie promocji udowadniają, że warto. Pod warunkiem, że nasza kampania nie jest dziełem przypadku ,a precyzyjnie zaplanowaną akcją poprzedzoną gruntowną analizą potrzeb. Jeśli nie dysponujemy techniczną wiedzą na temat tego, jak ustawić taką kampanię ani nie mamy do dyspozycji firmowego grafika, warto to zadanie oddać w ręce profesjonalistów, którzy sprawią, że każda złotówka będzie wydawana efektywniej.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Zostaw odpowiedź