Wiele firm nie mogłoby zaistnieć, gdyby nie obecność w wyszukiwarce. Wciąż internauci przede wszystkim znajdują potrzebne informacje, produkty i firmy właśnie poprzez korzystanie z tego narzędzia w sieci. Pojawiają się jednak nowe formy komunikacji w sieci i trendy w preferowanych technologiach, a nawet w samych metodach promocji. Czy w związku z tym SEO marketing faktycznie jest taki ważny?
Jak nie jesteś widoczny w sieci to tak, jakby ciebie nie było!
Kiedyś mówiło się, że jak nie masz swojej strony internetowej, to nie masz szansy nawiązać komunikacji ze swoimi odbiorcami. Dzisiaj w dalszym ciągu jest to ważne, ale dotyczy szerszego poglądu – trzeba być widocznym, bo jak cię nie widzą, to nie wiedzą, że istniejesz. Najlepszą widoczność w sieci w dalszym ciągu zapewnia wyszukiwarka Google. Dlatego też SEO marketing ma się całkiem dobrze, pomimo tego, że algorytmy tej wyszukiwarki co jakiś czas ulegają pewnym modyfikacjom. Jednak są one na tyle łatwe do przyswojenia, że wystarczy tylko na bieżąco śledzić informacje o pojawiających się zmianach, a SEO marketing uda się do nich dostosować.
SEO marketing wzbudza zaufanie
W przeciwieństwie do innych działań promocyjnych w sieci, czy poza nią, SEO marketing jest całkowicie mierzalny. Przykładem jest to, że łatwo można sprawdzić, jaka jest jego skuteczność. Wystarczy wziąć pod uwagę, gdzie strona firmowa znajdowała się w rankingu Google przed działaniami związanymi z SEO. Następnie należy porównać te wyniki z rankingiem po upływie pół roku lub roku od momentu, gdy prowadzi się te działania. Jeżeli firma promuje swój biznes lokalnie, wtedy te efekty widać jeszcze szybciej, bo już po dwóch-trzech miesiącach. Innym przykładem jest mierzalny wzrost odwiedzin liczby internautów po działaniach SEO. Zatem marketing ten wzbudza zaufanie, ponieważ nie można oszukać tego, co da się zmierzyć. Szczególnie gdy działania te dają znaczny zwrot z inwestycji w tę promocję.
SEO łączy wszystkie inne działania promocyjne w sieci!
Można określić SEO marketing mianem fundamentu pod inne działania promocyjne, które są związane z tą formą promocji lub nie. Ostatecznie wszystkie linki z sieci i tak prowadzą do zoptymalizowanej strony pod wyszukiwarkę. Strona natomiast sama w sobie przyciąga uwagę treścią, która jest połączeniem SEO i content marketingu. Działania SEO są o wiele szerszym pojęciem niż wspomniany marketing treści. Wyszukiwarka „punktuje” strony, które są aktywne w sieci, czyli o których się pisze, mówi, do których prowadzą odnośniki, czy jeśli na witrynie przybywa treści – unikalnych i ciekawych.
SEO Marketing dla specjalistów
Pomimo tego, że SEO marketing jest dla wielu osób znany pod kątem działań, jakie się z nim wiążą, wciąż nie każdy, kto teoretycznie mógłby sam je prowadzić, decyduje się na taki krok. Marketing ten trzeba wprowadzać w sposób umiejętny, ostrożnie, a także po dogłębnej analizie. Są bowiem praktyki SEO, które roboty wyszukiwarki akceptują i spotykające się z nałożeniem filtra lub bana, czyli z wyrzuceniem z indeksu z Google. Kluczem do sukcesu jest więc także powierzenie tych działań osobie lub firmie z doświadczeniem i stosującej się do tego, co etyczne w tym marketingu.